Nos, mi is a fényezésmentes (festésmentes) horpadásjavítás, a "Paintless Dent Repair system" ?
A festésmentes horpadásjavítás a gépkocsi karosszéria horpadásainak, törésmentes gyűrődéseinek, jégeső, jégverés által okozott sérüléseinek költség-, időhatékony, roncsolás- és fényezésmentes javítása.
A PDR technológia őskora nagyjából 1931-re tehető. Az eljárás alapjai Frank T. Sargent karosszérialakatos munkásságához kapcsolódik. Frank T. Sargent, a "The Key to Metal Bumping" (A fém ütésének kulcsa) szerzője a BMW alkalmazásában dolgozott. Könyvében leírja a festékmentes javításhoz szükséges szerszámokat, azok használatát, sőt azt is szemlélteti, hogyan alakul a fém mozgása a beavatkozás során.
Hozzávetőleg harminc évvel később, 1960-ban Oskar Flaig a Mercedes-Benz gyár autófényező mestere egy New York-i autókiállításon lépett a nyilvánosság elé a fényezésmentes horpadásjavítás technológiájával. Oskar Flaig a kiállításon a Mercedes-Benz stáb tagja volt. Az ő feladata az volt a kiállításokon bemutatott autók hibátlan esztétikájáról gondoskodni. A látogatók által napközben okozott sérüléseket, festékkarcokat, kisebb horpadásokat kellett éjszaka kijavítania, hogy a járművek másnap ismét makulátlan állapotban tündököljenek. Oskar Flaig, hogy időt takarítson meg, a fényezés munkák előtt kezdetleges szerszámokkal, például kalapácsnyéllel masszírozta ki a karosszérián keletkezett horpadásokat. Munka közben rájött, hogy a művelet után legtöbbször egyáltalán nem kell újrafényezni az elemeket. A kiállítás után Flaig hazatért Németországba, és elkezdett új technikákat és eszközöket fejleszteni a horpadások javítására. A Mercedes-Benz vezetősége annyira le volt nyűgözve Oskar Flaig tevékenységétől, hogy rövidesen a sindelfingeni gyár művezetőjévé léptették elő és "az aranybádogos" névvel ruházták fel. Később Flaig minden Mercedes-Benz fióktelepen PDR technikus képzési programokat indított.